Kombinace práce a studia vysokoškolskými studenty
Autor | Bc. Veronika Ptáčková |
Název organizace | Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Katedra sociální politiky a sociální práce |
Rok vydání | 2015 |
Typ zprávy | diplomová práce |
Anotace | Cílem diplomové práce je zjistit, jak a proč prezenční studenti kombinují studium a práci. V teoretické části jsou shrnuta východiska týkající se problému – zejména charakteristika vysokoškolského studia, jeho vývoj a způsoby, jakými mohou studenti pracovat při studiu. Prostor je věnován i motivaci ke studiu a motivaci k práci při studiu. Metodologická část práce se zaměřuje na objasnění strategie kombinovaného výzkumu. V empirické části jsou interpretovány výsledky kvalitativní a kvantitativní části výzkumu. Studenti tráví více času samostudiem a nedochází na kompletní výuku. Svůj čas věnují pracovním aktivitám – placeným pracovním aktivitám (okolo 16 hodin týdně) a neplaceným pracovním aktivitám (do 8 hodin týdně). Byla zaznamenána různá intenzita pracovních aktivit v období výuky, v období zkoušek či letních prázdnin. K nejsilnějším motivům kombinování studia a práce patří finanční ohodnocení, získání praktických dovedností a seberealizace. |
Klíčová slova | dobrovolnictví, motivace, práce, prezenční studenti, stáž, studium |
Typ výzkumu | kvalitativní , kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | kotolova@fss.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1508773879.pdf |
Instituce | Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Katedra sociální politiky a sociální práce |
Možná souvislost | Zahraniční mládežnická spolupráce Dobrovolnická aktivita Počet dětí/mladých žijících v domácnosti s nízkou intenzitou práce |