Romské děti aneb co nás mohou naučit
Autor | BcA. Barbora Chrostková |
Název organizace | Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky a logopedie |
Rok vydání | 2016 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Tématem této práce je integrace romských dětí z pohledu pozitiv, která tato integrace přináší nejen romským dětem, ale také neromské většině dětí a pedagogů a edukačnímu procesu jako takovému. První část práce seznamuje čtenáře s problematikou integrace romských dětí u nás a mapuje současné směry a tendence v této oblasti. Druhá část se věnuje praktickému výzkumu, přináší zkušenosti a poznatky z praxe, se kterými dále pracuje a řadí je do jednotlivých témat a celků. Práce si klade za cíl zjistit, v jakých směrech romské děti svou specifičností a odlišností ovlivňují a obohacují způsob edukace a zároveň jaké podmínky (prostředí, pedagogický přístup) tuto skutečnost umožňují, podporují, a jaké jí naopak brání či dokonce vedou k jejímu znemožnění. |
Klíčová slova | integrace, odlišnost, pedagogický přístup, romské děti, vzdělávání |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele | ludmila.sramkova@uhk.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1506345547.pdf |
Instituce | Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky a logopedie |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |