Romské děti aneb co nás mohou naučit
| Autor | BcA. Barbora Chrostková |
| Název organizace | Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky a logopedie |
| Rok vydání | 2016 |
| Typ zprávy | bakalářská práce |
| Anotace | Tématem této práce je integrace romských dětí z pohledu pozitiv, která tato integrace přináší nejen romským dětem, ale také neromské většině dětí a pedagogů a edukačnímu procesu jako takovému. První část práce seznamuje čtenáře s problematikou integrace romských dětí u nás a mapuje současné směry a tendence v této oblasti. Druhá část se věnuje praktickému výzkumu, přináší zkušenosti a poznatky z praxe, se kterými dále pracuje a řadí je do jednotlivých témat a celků. Práce si klade za cíl zjistit, v jakých směrech romské děti svou specifičností a odlišností ovlivňují a obohacují způsob edukace a zároveň jaké podmínky (prostředí, pedagogický přístup) tuto skutečnost umožňují, podporují, a jaké jí naopak brání či dokonce vedou k jejímu znemožnění. |
| Klíčová slova | integrace, odlišnost, pedagogický přístup, romské děti, vzdělávání |
| Typ výzkumu | kvantitativní |
| Datum zahájení | |
| Datum ukončení | |
| Obor | AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, AO Sociologie, demografie |
| Email na řešitele | ludmila.sramkova@uhk.cz |
| Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
| Zpráva ke stažení | 1506345547.pdf |
| Instituce | Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky a logopedie |
| Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |
![Národní registr výzkumů o dětech a mládeži [logo]](/img/nrvdm_logo_velke.png)