Změnit jazyk:

Subjektivní pojetí tělesných trestů na základních školách z pohledu současné a minulé generace

Autor Veronika Kokešová
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky
Rok vydání 2017
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Tato diplomová práce se zabývá tématem tělesných trestů a názory na tento problém minulé a současné generace. V teoretické části se věnuji základním pojmům, které souvisejí s touto problematikou. Práce zahrnuje základní informace o trestech, historii trestů, způsobech trestání a dopadech tělesných trestů jak fyzických, tak i psychických. Dále pojednává o výhodách a nevýhodách trestů, kázni, nekázni a její příčiny a projevy ve škole. Empirická část představuje výzkum, který byl prováděn pomocí dotazníkového šetření. Během výzkumu jsem spolupracovala s lidmi jak ve městech, tak i na vesnicích. V závěru práce se nachází interpretace údajů, které byly nasbírány během výzkumu.
Klíčová slova autorita, dětská práva, fyzický trest, tělesný trest, týrání, výchova
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, FQ Veřejné zdravotnictví
Email na řešitele kudelova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1498050191.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky
Možná souvislost Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů