| Autor |
Katarina Hoření a kol. |
| Název organizace |
Ústav pro studium totalitních režimů a Sociologický ústav AV ČR |
| Rok vydání |
2018 |
| Typ zprávy |
výzkumná zpráva |
| Anotace |
Kniha shrnuje výsledky výzkumu o postojích české společnosti k Romům a Židům a jak může škola tyto postoje ovlivňovat u žáků a studentů. Na základě rozhovorů s lektory a učiteli o tom, jak fungují ve třídách vzdělávací programy o menšinách, přináší autoři doporučení ke zlepšení výuky k toleranci. Publikace také přináší přehled o dostupných vzdělávacích materiálech a institucionálním rámci vzdělávání v ČR. Součástí publikace je také studie, která shrnuje výsledky sociologických šetření z posledních dvaceti let o postojích české populace k Romům a Židům. |
| Klíčová slova |
tolerance, postoje, minority, Romové, společnost, předsudky, xenofobie, anticiganismus |
| Typ výzkumu |
jednorázový výzkum
|
| Datum zahájení |
|
| Datum ukončení |
|
| Obor |
AD Politologie a politické vědy |
| Email na řešitele |
karina.horeni@ustrcr.cz |
| Dostupnost |
jiný |
| Odkaz na zprávu |
https://stereotypy.cz/assets/pdf/co_si_myslis.pdf |
| Uložení zprávy |
K dispozici na webu:
https://stereotypy.cz/assets/pdf/co_si_myslis.pdf |
| Instituce |
Ústav pro studium totalitních režimů a Sociologický ústav AV ČR |
| Možná souvislost |
|