Autor |
Eva Janská, Alena Průšvicová, Zdeněk Čermák |
Název organizace |
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
studie |
Anotace |
V České republice vzniká a narůstá 1,5. a 2. generace Vietnamců, tj. dětí, které do Česka přišly s rodiči či se tu již narodily. Vzhledem k tomu je proces integrace rodičů a jejich dětí do společnosti důležitým aspektem dalšího vývoje vztahů mezi majoritní a minoritní společností. Cílem článku je na základě šetření u vybraného vzorku vietnamských dětí prozkoumat současný stav jejich integrace do společnosti, vytipovat nejdůležitější faktory, které integraci podporují nebo ztěžují a přispět tak do širší diskuse k této problematice. V rámci dotazníkového šetření u vietnamských žáků i kontrolní skupiny Čechů bylo stanoveno pět okruhů: etnicita, jazykové znalosti, škola a volný čas, sociální vztahy a diskriminace, rodina a komunita. Z výzkumu vyplývá, že vietnamské děti se úspěšně integrují do majoritní společnosti. Zejména to platí v oblasti integrace kulturní, identifikační, institucionální a sociální. Pouze z hlediska sídelní/prostorové integrace je možné pozorovat určitou míru separace. |
Klíčová slova |
imigrace - integrace - 1,5 a přistěhovalci druhé generace – Vietnamci, Integrační faktory. |
Typ výzkumu |
kvalitativní , kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AC Antropologie, archeologie, etnologie, AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele |
janska@natur.cuni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1432571066.pdf |
Instituce |
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje |
Možná souvislost |
|