| Autor | Eva Janská, Alena Průšvicová, Zdeněk Čermák | 
		
		
			| Název organizace | Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | 
		
		
			| Rok vydání | 2011 | 
		
		
			| Typ zprávy | studie | 
		
		
		
			| Anotace | V České republice vzniká a narůstá 1,5. a 2. generace Vietnamců, tj. dětí, které do Česka přišly s rodiči či se tu již narodily. Vzhledem k tomu je proces integrace rodičů a jejich dětí do společnosti důležitým aspektem dalšího vývoje vztahů mezi majoritní a minoritní společností. Cílem článku je na základě šetření u vybraného vzorku vietnamských dětí prozkoumat současný stav jejich integrace do společnosti, vytipovat nejdůležitější faktory, které integraci podporují nebo ztěžují a přispět tak do širší diskuse k této problematice. V rámci dotazníkového šetření u vietnamských žáků i kontrolní skupiny Čechů bylo stanoveno pět okruhů: etnicita, jazykové znalosti, škola a volný čas, sociální vztahy a diskriminace, rodina a komunita. Z výzkumu vyplývá, že vietnamské děti se úspěšně integrují do majoritní společnosti. Zejména to platí v oblasti integrace kulturní, identifikační, institucionální a sociální. Pouze z hlediska sídelní/prostorové integrace je možné pozorovat určitou míru separace. | 
		
		
			| Klíčová slova | imigrace - integrace - 1,5 a přistěhovalci druhé generace – Vietnamci, Integrační faktory. | 
	
		
		
			| Typ výzkumu | kvalitativní , kvantitativní | 
	
		
		
			| Datum zahájení |  | 
	
		
		
			| Datum ukončení |  | 
		
		
			| Obor | AC Antropologie, archeologie, etnologie, AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie | 
	
		
			
		
				
			| Email na řešitele | janska@natur.cuni.cz | 
		
				
		
		
			| Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM | 
		
				
			| Zpráva ke stažení | 1432571066.pdf | 
		
				
				
				
		
				
			| Instituce | Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | 
		
				
		
					
		
				
			| Možná souvislost |  |