Autor |
Bc. Radoslava Úředníčková |
Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Cílem práce je na základě výzkumného šetření shromáždit dostupné teoretické poznatky a analyzovat vývoj vybraných jedinců se specifickou poruchou chování ve školním i rodinném prostředí a zjistit, které rizikové faktory se mohly podílet na vzniku a rozvoji poruchy chování prostřednictvím kazuistik. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř kapitol, ve kterých se autorka zabývá všeobecně poruchami chování, vymezuji zde pojem a definici poruch chování na základě dostupné literatury. Dále se věnuje problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami chování a otázkou intervence ve školním i rodinném prostředí, která je pro dítě se specifickou poruchou chování velmi významná. Praktická část se zabývá samotným výzkumem na vzorku čtyř chlapců se specifickou poruchou chování navštěvujících běžnou třídu na 1. stupni základní školy. Výzkum je částečným nahlédnutím do jejich osobního života, ale i života jejich rodiny.
|
Klíčová slova |
poruchy chování, specifické poruchy chování, rizikové faktory, rodina, školní prostředí, léčba, intervence, poradenství
|
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
cejnarova@fhs.utb.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1411385042.pdf |
Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Možná souvislost |
|