Změnit jazyk:

Stav mediální gramotnosti v ČR

Autor PhDr. Jan Cebe a kol.
Název organizace Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
Rok vydání 2011
Typ zprávy výzkumná zpráva
Anotace Jedná se o 2. fázi výzkumu s podtitulem Výzkum úrovně mediální gramotnosti obyvatelstva do 15 let. Cílem tohoto šetření bylo zjistit, jakou roli hrají média v životech dětí. Výzkum byl prováděn formou řízených rozhovorů se šesti osmičlennými skupinami různě starých dětí (předškoláci, první stupeň ZŠ, druhý stupeň ZŠ). Výsledky výzkumu by měly ukázat, zda děti médiím rozumí, jak často je využívají, zda ví, jak mohou média aktivně využívat. Uvedená zpráva je rozdělena do čtyř kapitol. První obsahuje zadání průzkumu, druhá popisuje metodiku a organizaci průzkumu, třetí uvádí stručný souhrn zjištěných závěrů a čtvrtá kapitola se těmto závěrům věnuje o něco podrobněji. V předcházející 1. fázi šetření uskutečněném v květnu 2011 byla zjišťována mediální gramotnost dospělé populace.
Klíčová slova děti, média, mediální gramotnost, respondent, televize
Typ výzkumu kontinuální výzkum, kvantitativní , srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství
Email na řešitele wolak@fsv.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1387881156.pdf
Instituce Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
Možná souvislost Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci
Počet dětí a mladých lidí
Předpokládané počty dětí a mladých lidí
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů