Změnit jazyk:

Vzdělanostní dráhy a vzdělanostní šance romských žákyň a žáků základní škol v okolí vyloučených romských lokalit.

Autor GAC
Název organizace GAC, Zelená 744, Praha 6
Rok vydání 2009
Typ zprávy studie
Anotace Cílem této sociologické studie je předložení komplexního obrazu šancí a vzdělanostních drah romských žáků a žákyň pocházejících ze sociálně znevýhodňujícího prostředí a studujících na různých typech základních škol.Celkem se výzkumu zúčastnilo 106 škol, 28 723 dětí, z nichž bylo odhadem 18 procent romských. Svým rozsahem a zpracováním je tento výzkum jedním z prvních, který se týká zdrojů nerovnosti ve vzdělání romských žákyň a žáků vzhledem k jejich neromským vrstevnicím a vrstevníkům. Studie se zaměřuje na vybraná témata jako jsou: popis a analýza hlavních charakteristik vybraných škol a vzdělanostních drah žákyň/žáků na prvním a druhém stupni,popis a analýza informací učitelek a učitelů o těchto žákyních/žácích(o jejich zázemí,spolupráci jejich rodičů)a názorů ředitelů/ředitelek na vzdělávání romských dětí,názorů romských chlapců a dívek na roli vzdělání, jejich profesní a další aspirace a vzory. Páteří celé studie jsou výsledky analýzy souboru škol a žákyň/žáků respektive jejich školních výsledků, docházky a mobility mezi různými typy škol.
Klíčová slova romští žáci; základní školy; sociálně vyloučené lokality;sociální znevýhodnění; vzdělanostní nerovnost
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení 1. 1. 2008
Datum ukončení 31. 1. 2009
Obor AO Sociologie, demografie
Email na řešitele gac@gac.cz
Dostupnost dostupný u řešitele
Uložení zprávy GAC, Zelená 744, Praha 6, 16000
Instituce GAC, Zelená 744, Praha 6
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů