Autor |
Bc. Petra Holásková |
Název organizace |
Masarykova univerzita Brno, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce se zabývá významem finanční gramotnosti v podmínkách tržní ekonomiky a jejím zařazením do základního vzdělávání. Dále podává širší pohled na ekonomická rozhodování s ohledem nejen na ekonomické kritérium, ale také na etické a ekologické aspekty. V současné době je podle autorčina zjištění vzdělání žáků v hospodářské sféře hodnoceno učiteli známkou 3 a hůře, což dokazuje nesporný význam zavedení finančního vzdělávání na základní školy. První kapitola pojednává o významu finanční gramotnosti v podmínkách tržní ekonomiky a zahrnuje i konkrétní definici finanční gramotnosti. V další části jsou zachyceny postupné kroky k realizaci výuky finanční gramotnosti na základních školách. Analýza dotazníkového šetření dále vede k určení silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb implementace finančního vzdělávání na základní školy. Doporučení vhodných výukových metod, učebních materiálů a dalších návrhů k výuce finanční gramotnosti je další součástí práce. |
Klíčová slova |
Ekonomie, Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, finanční plánování, úvěr, pedagog, pojištění, peněžní prostředky |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AH Ekonomie, AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
autratova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1428496568.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita Brno, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy |
Možná souvislost |
Počet státem podpořených pojištění pro práci s mládeží ve volném čase (ČRDM)
|