Změnit jazyk:

Vliv reklamy na životní styl dětí

Autor Mgr. František Kotrba
Název organizace Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně-sociální fakulta
Rok vydání 2013
Typ zprávy disertační práce
Anotace Reklama, ale i techniky public relations ovlivňují celou populaci respektive vybrané publikum, především seniory, děti a mladistvé. Reklama nejen nabízí a přesvědčuje ke koupi, ale i učí a ovlivňuje názory a postoje dětí, vytváří idoly, vzory a vzorce chování. Výrazným způsobem působí na trávení jejich volného času, formuje jejich stravovací návyky a životní styl vůbec. Reklama učí děti budoucímu spotřebitelskému chování a konzumentským návykům a do značné míry též ovlivňuje spotřebitelské chování celé rodiny. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňují reklamní sdělení názory a postoje dětí v oblasti životního stylu, sledování dopadů a výsledků působení reklamních technik, forem a nosičů na spotřebitelské chování a budování návyků cílové skupiny a též zmapovat některé aspekty životního stylu dětí (volný čas, stravovací návyky, spotřebitelské chování) a náseldný popis a sumarizace postojů, návyků a chování cílové skupiny. Výzkum byl realizován metodou dotazníkového šetření mezi studenty víceletých gymnnázií jihočeského kraje (celkem 251).
Klíčová slova Reklama, životní styl, volný čas, konzumní chování, stravovací návyky, rodina, dítě, formování chování, postojů a názorů.
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AK Sport, aktivity volného času, AQ Bezpečnost a ochrana zdraví
Email na řešitele kotrba@zsf.jcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1373873424.pdf
Instituce Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně-sociální fakulta
Web instituce www.zsf.jcu.cz
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů