Autor |
Mgr. František Kotrba |
Název organizace |
Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně-sociální fakulta |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Reklama, ale i techniky public relations ovlivňují celou populaci respektive vybrané publikum, především seniory, děti a mladistvé. Reklama nejen nabízí a přesvědčuje ke koupi, ale i učí a ovlivňuje názory a postoje dětí, vytváří idoly, vzory a vzorce chování. Výrazným způsobem působí na trávení jejich volného času, formuje jejich stravovací návyky a životní styl vůbec. Reklama učí děti budoucímu spotřebitelskému chování a konzumentským návykům a do značné míry též ovlivňuje spotřebitelské chování celé rodiny. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňují reklamní sdělení názory a postoje dětí v oblasti životního stylu, sledování dopadů a výsledků působení reklamních technik, forem a nosičů na spotřebitelské chování a budování návyků cílové skupiny a též zmapovat některé aspekty životního stylu dětí (volný čas, stravovací návyky, spotřebitelské chování) a náseldný popis a sumarizace postojů, návyků a chování cílové skupiny. Výzkum byl realizován metodou dotazníkového šetření mezi studenty víceletých gymnnázií jihočeského kraje (celkem 251). |
Klíčová slova |
Reklama, životní styl, volný čas, konzumní chování, stravovací návyky, rodina, dítě, formování chování, postojů a názorů. |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AK Sport, aktivity volného času, AQ Bezpečnost a ochrana zdraví |
Email na řešitele |
kotrba@zsf.jcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1373873424.pdf |
Instituce |
Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně-sociální fakulta |
Web instituce |
www.zsf.jcu.cz |
Možná souvislost |
|