Autor |
Pavla Hažmuková |
Název organizace |
Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání |
Rok vydání |
2015 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci školního psychologa s učiteli. V teoretické části je definován vědní obor školní psychologie a osobnost školního psychologa. Kromě toho jsou zde popsány jeho služby, náplň práce a kompetence. Hlavním cílem teoretické části je poukázat na formy spolupráce učitelů se školními psychology, v jakých situacích spolu spolupracují nejčastěji, jak jejich spolupráce probíhá. Jsou zde zmíněny možné obavy, výhody či nevýhody při spolupráci s učiteli. Metody použité pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů, pedagogických časopisů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnávání a syntéza. Hlavním cílem praktické části je zjistit, jak školní psychologové vnímají spolupráci s učiteli na středních školách, jaké byly jejich profesní začátky, ve kterých případech spolu spolupracují nejčastěji a jak tato spolupráce probíhá. Je zde uvedeno, co je pro psychology nejdůležitější ve spolupráci s učiteli. Metoda použitá pro zpracování praktické části je rozhovor. Respondenty jsou školní psychologové z vybraných středních škol Jihomoravského kraje a kraje Vysočiny.
|
Klíčová slova |
klima školy, kompetence, spolupráce, školní psycholog, učitel |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
czv@mendelu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1508774772.pdf |
Instituce |
Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání |
Možná souvislost |
Zahraniční mládežnická spolupráce
|