Autor |
Petra Logajová |
Název organizace |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie a patopsychologie |
Rok vydání |
2015 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce se zabývá kognitivními předpoklady dětí při vstupu do školy a charakteristikami dětí, které rozvoj kognitivních předpokladů ovlivňují. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část vysvětluje pojem školní úspěšnost. Druhá část popisuje poznávací schopnosti dětí v mladším školním věku. Věnuje se vstupu dítěte do školy a obtížím, které změny v tomto období mohou přinést. Ve třetí části jsme se snažili přiblížit význam rodiny a školy při vstupu dítěte do školy a vliv těchto prostředí na školní úspěšnost dítěte. Praktická část diplomové práce je tvořena kvantitativně orientovaným výzkumem. Jeho cílem bylo zjistit, jak vybrané charakteristiky dětí mohou ovlivnit jejich úspěšnost na počátku školní docházky. Zvolené metody výzkumu nám pomohly se sběrem potřebných dat a jejich další statistické zpracování ujasnilo vztahy mezi vybranými činiteli. |
Klíčová slova |
kognitivní předpoklady, mladší školní věk, rodina, školní úspěšnost, vstup dítěte do školy |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
katerina.smejkalova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1508774236.pdf |
Instituce |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie a patopsychologie |
Možná souvislost |
|